,

خرید پارچه پیراهنی تابستانی

پارچه پیراهنی

پارچه پیراهنی

تابستان از گرم‌ترین فصول سال است که به منظور رهایی از آن باید در انتخاب نوع پارچه و لباس دقت بسیاری داشت.

بسیاری از پیراهن‌هایی که در بازار بفروش می‌رسند، حاوی در صد هرچند کمی الیاف مصنوعی هستند که وجود چنین الیافی در پارچه باعث تشدید احساس گرما می‌شود.

به همین منظور باید برای خرید پارچه پیراهنی تابستانی فاکتورهایی مانند درصد نخ طبیعی و الیاف بکار رفته در آن را به خوبی بررسی کرد. در ادامه این مقاله با تمامی این فاکتورها و انواع پارچه پیراهنی تابستانی بیشتر آشنا خواهید شد.

پارچه پیراهنی تابستانی نخی

پارچه پیراهنی تابستانی نخی بهترین انتخاب برای رهایی از گرماس طاقت فرسا است.

پارچه های نخی با استفاده از پنبه تهیه میشوند. و در انواع مختلف و کیفیت های متفاوت در بازار موجود میباشد.

پارچه پنبه ای مناسب برای تابستان پارچه ای است که از وزن سبکی برخوردار باشد.

استفاده از پارچه های نخی پنبه ای مزیت هایی دارد که در زیر با آنها اشاره میکنیم.

تنفس پذیری

با توجه به بافت خاص و الیاف به کار رفته در پارچه های نخی پنبه ای این پارچه ها از قابلیت تنفس پذیری بالایی برخوردارند که همین امر باعث میشود که فرد با پوشیدن انها احساسا راحتی بیشتری داشته باشد و کتر عرق کند.

مقاومت بالا

الیاف به کار رفته در پارچه های پنبه ای نخی از مقاومت بالایی برخوردار هستند که با توجه به همین امر میتوان آنهارا برای طولانی مدت مورد استفاده قرار داد.

 

علاوه بر مزایایی که برای پارچه های پنبه ای نخی مطرح کردیم این پارچه ها معایبی نیز دارند که بهتر است آنها را نیز مورد بررسی قرار دهیم:

چروک پذیری بالا

الیاف نخی به راحتی چروک می‌شوند و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از تولید کنندگان پارچه، پارچه‌ها را ۱۰۰ درصد نخ تولید نکنند و با درصد کمی پلی استر آن‌ها را روانه بازار کنند.

آبرفت

پارچه های نخی پنبه‌ای معمولا آبرفت دارند که به همین دلیل توصیه می‌شود تا قبل از دوخت این نوع پارچه‌ها یکبار شسته شوند و پس از آن مراحل دوخت روی آن‌ها انجام شود تا در زمان استفاده دچار تغییر سایز نشوند.

پارچه پیراهنی تابستانی کتان

پارچه کتان یا لنین یکی از پارچه های مورد علاقه افراد در فصل تابستان است.

این پارچه با استفاده از الیاف طبیعی کتان بافته میشود و از تن خور بسیار بالایی برخوردار است. پارچه های کتان معمولا برای دوخت شلوار گزینه مناسبی به حساب می آید.

بافت خاص پارچه کتان این امکان را فراهم آورده تا هم آقایان و خانم‌ها بتوانند از آن استفاده کنند و در فصل تابستان از گرمای طاقت فرسا در امان باشند.

پارچه جین

از انتخاب های دیگر برای پارچه پیراهنی تابستانه پارچه جین است.

پارچه جین از انواع طرح ها و رنگ های مختلف تولید شده تا تمام افراد بتوانند طبق سلیقه خود برای خرید آن اقدام کند.

این پارچه در مدل کاغذی و ضخیم تولید شده که مدل کاغذی آن بهترین گزینه برای تابستان است زیرا از وزن سبکی برخوردار است و با استفاده از آن می‌توان احساس راحتی کرد.