,

ویژگی های پارچه بیمارستانی با کیفیت

پارچه بیمارستانی با کیفیت

پارچه بیمارستانی با کیفیت

حوزه پزشکی و زیر شاخه‌های این حوزه یکی از مهمترین مشاغل در کل جهان هستند به همین دلیل تجهیزات و ابزارهای این صنعت باید دارای استاندارد باشند. یکی از مهمترین این تجهیزات، پارچه‌های بیمارستانی هستند که از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند و در انواع مختلف از جمله ترگال، تترون، کجراه تولید و عرضه می‌شوند. اما یک پارچه بیمارستانی باکیفیت چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ شما نیز اگر دغدغه خرید این پارچه را برای مجموعه پزشکی خود دارید اما همچنان از انتخاب خود مطمئن نیستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

پارچه بیمارستانی با کیفیت

چرا از پارچه بیمارستانی باکیفیت در مراکز پزشکی استفاده می‌شود؟

یکی از مهمترین دلایل استفاده از پارچه بیمارستانی در مراکز درمانی و پزشکی، اهمیت سلامت بیمار و کادر درمانی است. افراد در این مجموعه‌ها دائما در برابر خطرات و بیماری‌های مختلف قرار دارند به همین دلیل باید از منسوجاتی استفاده کنند که بتواند از بروز هرگونه صدمه و مشکلی جلوگیری کند.

اهمیت تنوع در پارچه های بیمارستانی

یکی دیگر از دلایلی که از پارچه بیمارستانی در مراکز پزشکی و درمانی استفاده می‌شود، تنوع این پارچه‌ها در رنگ و جنس است. برای مثال کادر پزشکان از پارچه‌های سفید استفاده می‌کنند اما کادر اتاق عمل از لباس سبز رنگ استفاده می‌کنند تا در حین عمل رنگ خون چشم پزشک را اذیت نکند. از دیگر ویژگی‌های این لباس‌ها می‌توان به جنس پارچه اشاره کرد، جنس پارچه های بیمارستانی باید به نحوی باشد که بیمار و پزشک احساس راحتی داشته باشند.

از پارچه های بیمارستانی در چه بخش‌هایی استفاده می‌شود؟

از پارچه بیمارستانی برای مصارف مختلفی از جمله لباس پرستار، پزشک، ملحفه، لباس بیمار، لباس اتاق عمل، روتختی، پرده، یونیفرم حراست و … استفاده می‌شود.

کیفیت پارچه‌های بیمارستانی باید چگونه باشد؟

محیط بیمارستان، محل زندگی ویروس‌ها و باکتری‌های بسیاری است به همین دلیل پارچه هایی که برای این حوزه انتخاب ‌می‌شود باید از کیفیت مطلوب و بالایی برخوردار باشند که در ادامه به چند نمونه از شاخص‌های کیفی خواهیم پرداخت.

قابلیت شست و شو چندباره

یکی از مهمترین ویژگی‌های پارچه بیمارستانی باکیفیت، قابلیت شست و شو چند باره آن است. اکثر لباس‌های بیماران یک‌بار مصرف هستند به همین دلیل نیازی به شست و شو ندارند اما لباس کادر درمانی به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی و بیماری باید به صورت مدام شسته شوند از همین رو باید در برابر شستن و مواد ضدعفونی کننده مقاوم باشند.

گرماژ پارچه‌های بیمارستانی

از دیگر موارد مهم در کیفیت پارچه بیمارستانی می‌توان به گرماژ آن اشاره کرد. این نوع پارچه‌ها به علت تماس مستقیم با بدن افراد نباید نازک یا ضخیم باشد تا فرد را دچار مشکل کنند.

تراکم بافت پارچه

تراکم پارچه بیمارستانی از دیگر موارد مهمی است که در کیفیت پارچه تاثیر دارد. در هنگام خرید باید به تراکم بافت توجه بسیاری داشت و از خرید پارچه‌های بدن‌نما جلوگیری کرد.

عدم حساسیت جنس پارچه

جنس و لطافت منسوجات بیمارستان از دیگر مواردی است که در کیفیت پارچه بیمارستانی تاثیر دارد به همین دلیل باید از جنسی استفاده شود که برای بیمار حساسیت ‌زا نباشد و در عین حال لطیف باشد.

ضد آب بودن پارچه

ضد آب بودن یا ژاول بودن پارچه بیمارستانی نیز تاثیر زیادی در کیفیت پارچه دارد و باعث رشد و تکثیر باکتری‌ها نمی‌شود.

بهترین کارخانه‌های تولید منسوجات بیمارستانی

تولید پارچه بیمارستانی باکیفیت با توجه به اهمیتی که دارد در کارخانه‌های نساجی چندین شهر از جمله یزد، اصفهان، ملایر و تهران به صورت تخصصی انجام می‌شود.

امروزه با توجه به طولانی بودن مسافت بین شهرها و همچنین بالا بودن هزینه‌های جا به جایی، خرید آنلاین پارچه بسیار گسترش یافته است و باعث کاهش هزینه‌های مراکز درمانی و پزشکی شده است.