پارچه لباس مدارس

پارچه لباس مدارس


پارچه لباس مدارس از تنوع بسیار گسترده ای برخوردار است، که تولیدی ها و مدارس بنا به سلیقه دانش آموزان و خانواده ها سعی در خرید بهترین پارچه را دارند. اما برای خرید عمده پارچه لباس مدارس باید به کدام کارخانه مراجعه کرد؟

تنوع گسترده انواع پارچه های لباس مدارس موجب سردرگمی بسیاری از مشتریان این بخش از پارچه های پوشاک شده است. حساسیت خریداران لباس مدارس و مدیران نیز سبب افزایش حساسیت تولیدی های لباس برای خرید پارچه شده است.
به این صورت بسیاری از دوزندگان لباس مدارس تحقیق گسترده ای در مورد قیمت و‌ جنس مورد نیاز برای دوخت لباس انجام می دهند که در نهایت رضایت اولیا دانش آموزان و مدیران مدارس را به همراه داشته باشد.

در این مقاله سعی داریم که با توضیح کامل انواع پارچه و کارخانه های تولید کننده بسیاری از مشتریان و خریداران جهت خرید پارچه آگاه سازیم.

مشخصات انواع پارچه لباس مدارس چیست؟

عوامل متعددی در انتخاب پارچه برای دوخت فرم مدارس تاثیر گذار است که هریک از تولیدی های پوشاک مدارس اگر تجربه کافی جهت دوخت را نداشته باشند، لزوما باید به چنین نکاتی توجه داشته باشند.

  • جنسیت دانش آموزان
  • آب و هوای استان
  • سنین مختلف دانش آموزان

این سه مورد نامبرده در خرید عمده پارچه تاثیر گذار است و با توجه به چنین مواردی می توانیم یک خرید بسیار عاقلانه ای داشته باشیم.

برای مثال معمولا برای شهرستان هایی که سردسیر هستند باید از پارچه هایی با وزن بیشتر و ضخامت بیشتر استفاده گردد، همچنین برای مناطق گرمسیر از پارچه های نازک تر و‌ خنک تر استفاده می شود که در طول دوره تحصیل دانش آموزان دچار مشکل نگردند.

سنین مختلف دانش آموزان نیز در انتخاب و خرید عمده پارچه مدارس از کارخانه تاثیر گذار است. به این صورت که وقتی قصد تولید لباس فرم مدارس برای سنین بالا و یا دبیرستانی را داشته باشید باید از پارچه هایی با دوام و ضخامت بیشتری بهره بگیرید که در طول مدت تحصیل دچار مشکل و افت کیفیت نگردند.
در همین حال برای دوخت لباس پیش دبستانی و مهد کودک نیز از پارچه های سبک تر و لطیفی استفاده می شود.

اما انواع پارچه جهت دوخت لباس فرم مدرسه کدام است؟

پارچه ترگال

پارچه ترگال  از پر فروش ترین پارچه های لباس فرم است که کارخانه های تولید کننده بسیار زیادی انواع پارچه های ترگال را در رنگهای متعدد تولید و تکمیل می کنند.
هر متر پارچه های ترگال ۲۴۰ گرم است که از الیاف پلی استر و‌ ویسکوز جهت تولید انواع پارچه ترگال استفاده می شود.

عرض پارچه ترگال ۱۵۰ سانتی متر است که با طاقه های ۴۰ متری در بازار عرضه می گردند. معمولا از پارچه ترگال جهت دوخت مانتو و شلوار مدارس دخترانه و فرم مدارس ابتدایی استفاده می شود.

بهترین کارخانه پارچه ترگال :

همانگونه که قبلا گفته شده کارخانه های نساجی بسیاری انواع ترگال را تولید می کنند که قطعا کیفیت نخ و رنگ آنها یکسان نخواهد بود و برخی از آنان هر ساله جهت دوخت لباس فرم مدرسه استفاده می گردند.
پارچ ترگال فدک،پارچه ترگال تک، پارچه ترگال مهنام، زرین پود، آیدین، البرز، کیمیا، آذین و … از جمله کارخانه های مطرح در زمینه تولید و عرضه انواع ترگال مدارسی می باشند.

پارچه کجراه :

پارچه کجراه  یکی دیگر از پر فروش ترین پارچه های جهت دوخت و تهیه فرم مدارس پسرانه و دخترانه است که نسبت به پارچه ترگال از قیمت بیشتری برخوردار است.

تفاوت پارچه کجراه و ترگال چیست؟

پارچه های کجراه همانند پارچه ترگال از الیاف پلی استر و‌ ویسکوز تشکیل شده است که ضخامت بیشتری به نسبت دارچه ترگال دارد و همچنین از بافت کج برخوردار است و به همین دلیل به کجراه شهرت دارد.
وزن هر متر پارچه های کجراه ۲۸۰ گرم است که همانند انواع پارچه ترگال بصورت طاقه های ۴۰ متری در عرض ۱۵۰ تولید و به فروش می رسند.
ضخامت بیشتر پارچه های کجراه موجب می شود که تولید های فرم مدارس از آن برای دوخت شلوار پسرانه و مانتو شلوار های دخترانه استفاده کنند.

کارخانه های تولید کننده پارچه کجراه :

کارخانه تک، فدک، مهنام، زرین پود، آیدین، البرز، کیمیا، آذین، کوپر بافت و … تعدادی از کارخانه های تولید کننده انواع پارچه های کجراه هستند.
کیفیت نخ و رنگ پارچه های تولید شده از این کارخانجات سبب شده است که هرساله بسیاری از تولیدی های پوشاک بدون نگرانی و دغدغه ای از رنگبندی های متنوع کج راه این نساجی ها خریداری کننده.

پارچه فاستونی :

از پر فروش ترین پارچه های مصرفی جهت دوخت شلوار های مدارس پسرانه، انواع پارچه فاستونی است که کارخانه های نساجی و پشمبافی بسیار زیادی در تولید اینگونه پارچه ها فعالیت می کنند.

تنوع قیمت در بازار پارچه در مورد انواع پارچه های فاستونی بسیار زیاد و گسترده است که همین امر موجب نگرانی تولیدی های لباس فرم شده است.
بدون شک نام پارچه های شبه فاستونی را شنیده اید، اما مشخصات پارچه های شبه فاستونی چیست؟

پارچه فاستونی به آن دسته از پارچه هایی گفته می شود که از الیاف پشم در تولید انواع آن استفاده گردد که همین عامل نیز سبب افزایش قیمت پارچه می گردد.
حال چنانچه در تولید پارچه های کت شلواری فاستونی به جای پشم از پلی استر و ویسکوز بهره گیرند، شبه فاستونی شناخته می شوند و قیمت فروش آنها نیز ارزانتر است.

پارچه های مطهری، جامعه، مقدم، عالیجناب، توس و … از جمله کارخانه های پشمبافی است انواع پارچه فاستونی را با درصد های مختلف پشم تولید و به فروش می رسانند.
همچنین زرین فاستون، اندیکو، مه فاستون، سهند، فدک، کشمیر، عالی مقام، عتیق و … از جمله تولید کنندگان پارچه های شبه فاستونی هستند که به دلیل ارزان قیمت بودن برای دوخت لباس مدارس بسیار طرفدار دارند.

عرض پارچه های فاستونی چقدر است؟

پارچه فاستونی و شبه فاستونی در عرض های ۱۵۰ و ۱۶۰ سانتی متر تولید می گردند که متراژ طاقه های تولید شده معمولا ۳۰ متر می باشد.