بافت پارچه متقال

بافت پارچه متقال پارچه متقال یکی از انواع پارچه است که در صنعت نساجی تولید می شود. روش های زیادی برای تولید پارچه، وجود دارد. از تولید الیاف مصنوعی گرفته تا پارچه ای نخی، همگی می توانند کاربردهای مختلف و متنوعی داشته باشند. اما در سال های اخیر بیشتر مردم به سمت پارچه های طبیعی گرایش پیدا کرده اند. در نتیجه متقال هم با اقبالل عمومی مواجه شده است. اگر می خواهید بدانید بافت پارچه متقال چگونه است؟ و چه کاربردهایی دارد؟ پیشنهاد می کینم این مقاله را تا انتها دنبال کنید.  

پارچه متقال چیست؟

ویژگی های مهم پارچه متقال را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:
  1. وزن سبک؛
  2. پرز نمی دهد؛
  3. میزان جذب رطوبت بالایی دارد؛
  4. بسیار محکمک می باشد؛
  5. جنس پارچه به گونه ای است که خنک می باشد؛
  6. اتو کردن این پارچه ساده است؛
  7. دوخت پارچه به راحتی قابل انجام است؛
  8. قابلیت انواع چاپ را دارد.
 

کاربردهای پارچه متقال

با توجه به ویژگی های بالا می توان مهم ترین ویژگی های پارچه متقال را اینگونه بیان کرد:

 ۱- استفاده برای گردگیری

با توجه به اینکه این پارچه قدرت جذب آب بالایی دارد، برای گردگیری کردن بسیار مناسب است. همچنین این پارچه پرز نمی دهد که باعث می شود گردگیری راحت تر از همیشه باشد.

۲- ساخت کیسه و کیف های پارچه ای

سبک و محکم بودن پارچه متقال آن را به یک جنس مناسب برای ساخت انواع کیف و ساک های پارچه تبدیل کرده است. هم چنین دوخت راحت به ما این امکان را می دهد که شکل ها و طرح های مختلف را با آن اجرا کنیم. علاوه بر آن اتو کردن این نوع پارچه بسیار راحت است که می تواند یکی از معیارهای ما برای انتخاب جنس کیف و ساک های دستی باشد.  

۳- اپیلاسیون

از این پارچه در آرایشگاه ها برای انجام عمل اپیلاسیون استفاده می شود.

۴- آستر تشک و لحاف

همانطور که در بخش های قبلی اشاره شد جنس این پارچه بسیار لطیف است و بنابراین به کاربردن آن برای آستر تشک و لحاف و همچنین سایر منسوجات، قابل پیش بینی می باشد. و می تواند خواب خوب رو راحتی را بر ای ما فراهم کند.. در این نوشته پارچه متقال و ویژگی ها و کاربردهای آن را با هم بررسی کردیم.